Vanliga frågor

När du går i tankar att göra en utveckling inom marknadsföring, IT, text- eller bildspråk, så dyker förstås alltid en mängd frågor upp. Många frågor får vi ganska ofta och därför har vi sammanställt dessa här nedan. Hittar du inte svaret på just din fråga? Ingen fråga är för dum för att ställa, så kontakta oss lovar vi att du alltid blir trevligt bemött, utan massa komplicerat fackspråk!

Vad kommer just mitt projekt att kosta?

Detta är självklart den absolut vanligaste frågan, men inget projekt är det andra likt. Vi gör allt från nån enstaka bild i vår studio och då kan det röra sig om några hundralappar upp till kompletta affärslösningar som kan kosta tiotusen- eller till och med hundratusentals kronor beroende på omfattning. Eftersom nästan alla önskemål är unika, så gör vi alltid ett kostnadsfritt besök hos er, där vi går igenom just era förutsättningar. Oftast får du ett prisförslag med om du så önskar ett fast pris, som inkluderar allt inom ett par dagar. Kontakta oss idag för att boka in ett kostnadsfritt möte.

När betalar vi fakturan för projektet?

Undvik företag som vill ha delar av betalningen i förskott! Hos Anktass betalar du inte en krona innan allt material är godkänt och levererat. Efter att vi har gått igenom allt tillsammans, får du normalt en faktura som ska betalas inom 30 dagar.

Hur lång tid tar ett projekt?

Det beror förstås helt på vilket projekt det är och hur omfattande arbetet är. En enkel studiofotning med leverans av ett par bilder kan gå att få på några timmar, medan programmering och design av en ny webplattform och unikt affärssystem kan ta veckor eller månader. I offerten får du alltid en leveransdatum som vi håller.
I vissa fall gör vi alla delar av ett projekt och då sätter vi en leveransdag som vi kan hålla till 100%. I många fall så gör vi delar av projektet i samarbete med dig som kund, och då är leveransdagen självklart beroende av båda parter. Ska vi t.ex. fota din personal, så kan vi inte leverera bilderna förrän all personal har varit tillgänliga för fotningen. Eller om vi ska bygga en websida där du förser oss med texter, så är vi naturligtvis beroende av att få dina texter i tid, för att kunna hålla utlovat leveransdatum. Men även detta specificerar vi självklart i offerten.

Kommer vi ha ett fortsatt samarbete?

Det avgör du som kund helt och hållet. Vi ställer gärna våra kunskaper till förfogande så länge du önskar. I vissa fall levererar vi en hemsida som kunden sedan administrerar själv. I många andra fall, så levererar vi en hemsida som vi administrerar med nya texter och bilder när så önskas. Detta garanterar fortsatt hög kvalité på innehåll och design, vilket många kunder föredrar. Då kan de koncentrera sig på kärnverksamheten istället för att klia sig i huvudet över hemsidan som måste uppdateras.
Vid ett fortsatt samarbete och underhåll av leverade tjänster, kan vi antingen offerera ett fast pris för varje ny åtgärd, men ofta önskar kunderna att ha det med ett löpande timpris. Det blir ofta billigare och effektivare i längden.

Gör ni bara arbeten åt företag?

Nej, vi hjälper även privatpersoner. Det kan vara allt från studiofoton till hjälp att skriva texter.

Okej, så hur går vi nu vidare för att förverkliga våra drömmar?

Starta med att kontakta oss via mail eller telefon, så bokar vi in ett kostnadsfritt besök. Därefter får du inom ett par dagar en utförlig offert med vad som ingår och ett kostnadsförslag. Godkänner du offerten, så planerar vi tillsammans för ett datum då projektet kan börja!

Anktass AB
Webdesign, foto, layout & tryck
E-post: info@anktass.se
Juridisk information
Orgnr: 556890-4469
Innehar F-skattbevis
Postadress
Massavägen 19
196 92 Kungsängen